czwartek, 14 stycznia 2016

Piórnik dla Agatki

Oto moja kolejna praca, do której uszycia wykorzystałam resztki materiału ze spodni. Jest to drugi piórnik - wersja nieco udoskonalona w stosunku do poprzedniej (którą możecie zobaczyć tutaj klik). Przede wszystkim piórnik ten jest nieco dłuższy niż za poprzednim razem i ma dłuższy zamek żeby ułatwić małym rączkom wkładanie do niego kredek.  
 

Przy okazji tej pracy przekonałam się jak zawodna jest pamięć ludzka, bo nieźle musiałam się nagłowić żeby przypomnieć sobie co i w jakiej kolejności szyłam za poprzednim razem. Ale dzięki temu założyłam sobie specjalny zeszyt i zaczęłam robić notatki na przyszłość. 


Piórnik podobny do swego poprzednika. Nie ma szału dziecięcych wzorów, ani mnogości kolorów - z ozdobników jest tylko kilka kawałków drukowanej tasiemki ze zwierzątkami i przeszycia neonową nitką. Tym razem przeszycia zrobiłam ściegiem zygzakowym, dzięki czemu są bardziej wyraziste.  


Z ustawieniem odpowiedniego naprężenia nici dla zygzaka miałam trochę zabawy, bo wcześniej skracałam i podwijałam spodnie mojego męża i przy okazji szycia nicią do dżinsu rozregulowałam sobie kompletnie naprężenie dolnej nici, ale w końcu udało mi się powrócić do ładu.


A tu jeszcze taki mały smaczek - przeszycia podkreślające wzór na podszewce.

Ze spodni została już tylko góra z kieszeniami i niewielki skrawek materiału z jednej nogawki (nie licząc części nogawki, która do niczego się nie nadawała ze względu na plamy). Tak więc jedną parę spodni w rozmiarze 36/38 udało mi się przerobić na trzy nowe rzeczy - dwa piórniki i jedną torebeczkę na pasku - mobilną kieszonkę (klik)

A może w Waszej szafie znalazłoby się coś, czego od dawna nie używacie lub spisaliście już na straty? Pozdrawiam i zachęcam do własnych przeróbek :)       

3 komentarze:

  1. Jak zwykle piękny, jednak nurtuje Anię tytuł wpisu: "Piórnik dla Agatki"-dlaczego dla Agatki??? Pozdrawiamy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piórnik, który uszyłam dla mojej siostrzenicy Agatki. Ten pierwszy był dla Piotrusia (brata Agatki) i Agatka też chciała mieć podobny :) pozdrawiam Was również Iwonko serdecznie :)

      Usuń
  2. Cudo! Najlepsze we wszystkim jest to że żeby zrobić coś ładnego nie trzeba inwestować w jakieś tkaniny i dodatki. Wystarczy wykorzystać to co się ma pod ręką i trochę wyobraźni... Przy okazji nic się nie zmarnuje.

    OdpowiedzUsuń